MO15-2 EN MO15-1 WINNEN BEIDEN TWEEDE BEKERWEDSTRIJD

Hoogland MO15-1

Groep 1 05

7 september 2019 10:30

Afgelopen donderdag kregen de ouders van de MO15 selectie een presentatie met betrekking tot de toekomstvisie van het nieuwe jeugdbestuur, waarin werd uitgelegd om welke reden en op welke wijze zij het komende seizoen in willen gaan. Ook werd uitgelegd dat zij deze presentatie het liefst eind vorig seizoen hadden willen doen, maar dat dat helaas niet eerder mogelijk was. Dat was inderdaad jammer, want dat had een rustiger begin van het seizoen opgeleverd.
In elk geval was het in mijn ogen een duidelijke presentatie, waarbij de meningen met betrekking tot het nieuwe beleid ongetwijfeld verdeeld zullen zijn, zoals dat bij welk gepresenteerde beleid ook, het geval zou zijn. Welk beleid ook het creëert wel duidelijkheid, mits het gekozen beleid gevolgd wordt uiteraard. De tijd zal het uitwijzen.
Na de verloren wedstrijd van vorige week, trad de MO15-2 vol goede moed om 8.30 uur aan tegen Sporting ‘70 voor de 2e bekerwedstrijd dit seizoen. Kadoelen ging goed van start en creëerde wat mogelijkheden en leek het betere van het spel te hebben, toch was het Sporting die bij de eerste beste gelegenheid de score opende en de meiden op een 0-1 achterstand bracht. De meiden legde zich hier niet bij neer en gingen op zoek naar de gelijkmaker. Vele malen werden zij afgevlagd voor buitenspel, waarbij het een aantal keer ook onterecht was.
Waar Kadoelen ook nog een paar keer goed wegkwam bij aanvallen van Sporting, lukte het Kadoelen niet voor de rust de gelijkmaker te vinden.
Na de rust zette Kadoelen haar zoektocht onverminderd voort. De kans op de gelijkmaker bood zich aan toen Nora J. in de 16 op weg naar de keepster onderuit gehaald werd en beloond werd met een penalty. Zij mocht de penalty zelf nemen en schoot de bal slecht in, recht op de keepster, gelukkig had de bal nog enige vaart waardoor de keepster de bal niet klem had en Nora de bal alsnog inschoot. Maar, de scheids floot af, omdat de tegenpartij te snel inliep. Nora ging nogmaals achter de bal staan en schoot hem ditmaal overtuigend binnen 1-1! Beide partijen bleven voor de winst gaan en gezien de wedstrijd was een gelijkspel waarschijnlijk wel op zijn plaats geweest, maar blij waren wij toen Dilana kort voor tijd via een knal op de binnenkant paal alsnog de 2-1 binnenschoot en daarmee de winst over de streep trok. Die zij uiteindelijk dik verdiend hebben.
Om 10.30 uur was het de beurt aan de MO15-1 om aan de 2e bekerwedstrijd te beginnen tegen Hoogland.
Van begin af aan nam Kadoelen het voortouw en wisten flink wat kansen te creëren, waarvan er een aantal tegen de keepster aan werden geschoten. Om het thuis nog enigszins gezellig te houden zal ik de naam maar achterwege laten. Amber en Diba daarentegen wisten het net wel te vinden en dat zorgde ervoor dat de dames, na een flinke regenbui, doorweekt met een 2-0 voorsprong konden gaan rusten.
In de tweede helft zette Kadoelen haar eigen spelletje voort en dat resulteerde in nog twee treffers van Sara en Romaysa. Het lukte Hoogland niet om het Kadoelen echt moeilijk te maken en wisten slechts eenmaal te scoren. Helaas was dit het gevolg van een ernstige blessure bij de keepster, Celeste, die na een goede redding ongelukkig ten val kwam en niet meer kon reageren op de rebound, ook de verdedigsters schrokken van deze val en konden daardoor niet meer voorkomen dat Hoogland de 1-4 binnenschoot. Het was iedereen al direct duidelijk dat de blessure van Celeste dusdanig ernstig was dat zij niet verder kon keepen. Nora J. werd een hesje aangetrokken en nam voor de laatste minuten de handschoenen van Celeste over. Hoewel de overwinning geen enkel moment in gevaar was, was het team toch wel aangeslagen en gingen wat nerveuzer voetballen.
Indy wist het hoofd koel te houden toen zij de keepster iets te ver voor haar doel zag staan en dit afstrafte door de bal over de keepster heen in het doel te leggen. Hiermee was de overwinning helemaal binnen. Nora J. wist met een mooie redding te voorkomen dat Hoogland nogmaals kon scoren. Hiermee werd de eindstand van 5-1 bereikt.
Na het eindsignaal gingen de meiden, na snel de handjes van de tegenstanders te hebben geschut, allemaal richting dug-out om te zien hoe het met Celeste was. Helaas behoorlijk ernstig, een paar meiden haalde een brancard en ik geloof, zo mogelijk, alle meiden tilden haar naar de auto, die inmiddels door haar moeder voor was gereden.
Haar moeder liet al weten dat de schouder van Celeste uit de kom was en ook nog een complexe breuk had opgelopen. Inmiddels heb ik begrepen dat Celeste is geopereerd.
Ik denk dat ik namens iedereen spreek als ik zeg dat wij Celeste en haar ouders heel veel sterkte wensen bij het herstel.