Mo15-1 komt terug van achterstand, maar geeft het toch weer uit handen

Alliance '22 sv. MO15-1

Hoofdklasse 1

16 november 2019 10:15

Vandaag een thuiswedstrijd tegen Alliance 22. We kennen deze tegenstander nog goed van het vorig seizoen, waar zij eerste in de competitie werden en de halve finale in de beker van onze meiden wonnen.
Na het onnodige verlies van 2 weken geleden, speelde de nummer 1 en 2 in onze poule gelijk tegen elkaar, waardoor onze meiden alles weer in eigen hand hebben.
De dames zagen er in elk geval piekfijn uit, nu de sponsor, Vermij Rolluiken, de meiden van nieuwe trainingspakken heeft voorzien. Top! Bedankt daarvoor.
Wij hoopten natuurlijk op een bliksem start maar dat gebeurde de eerste helft niet Alliance was overwegend in de aanval en anders als in de laatste wedstijd was de vechtlust bij de meiden er wel, maar op de een of andere manier lukte n het ze niet om hun eigen spelletje te gaan spelen. Waar wij een paar mogelijkheden hadden ontbrak het aan een beetje geluk, maar dit gold zeker ook voor Alliance, die uiteindelijk de ruststand via een afstandsschot terecht op slechts 0-1 wist te brengen.
De tweede helft gingen de meiden voortvarend van start en wisten al snel de gelijkmaker te vinden door een mooi afstandsschot van Nora H. De meiden leken hun spelletje weer gevonden te hebben en lieten weer een paar mooie aanvallen zien en wisten zelfs op voorsprong te komen door een mooi schot vanaf rechts van Jo. Het zelfvertrouwen leek terug bij de meiden , maar Alliance gaf zich niet zomaar gewonnen en voerde de druk weer op bij het Kadoelen doel. Zo ook toen Cato de bal op Lela speelde en de bal weer van haar terug kreeg, waardoor de dames zichzelf hiermee in de problemen brachten en Alliance dat ditmaal wel afstrafte en de gelijkmaker binnenschoot.
Het zelfvertrouwen leek bij de onze meiden weer te verdwijnen, terwijl die bij Alliance toenam. Waar Cato in de eerste helft een paar onmogelijke ballen had gekeerd, gleed er nu een bal ongelukkig door haar handen en stonden de meiden weer achter 2-3.
De gelijkmaker werd niet meer gevonden en het werd toch weer een teleurstellende nederlaag.
Positief vandaag was , ten eerste dat er in vergelijking met de vorige verloren wedstrijd sowieso iets positiefs te melden valt. En ten tweede dat de meiden weer hun strijdlust hebben getoond en van een achterstand terug wisten te komen.
Hopelijk wordt er in de komende periode getraind op de spelhervattingen van achteruit, waarbij de meiden het, net als in de wedstrijd tegen SDZ, zichzelf telkenmale erg moeilijk maakte en de tegenpartij de gelegenheid gaven direct druk op doel te zetten.
Volgende week staat de wedstrijd tegen de huidige nummer 2 Kolping Boys op het programma
Als de meiden de wedstrijd spelen zoals zij deze tweede helft zijn begonnen, maken zij zeker kans.
Wij geloven daarin , nu de dames nog.