MO15-1 BEKERT VERDER NA DOELPUNTENFESTIJN

19 oktober 2019 10:30

Foto Kitty Wa Bwanda-de Boer

Foto's Kitty Wa Bwanda-de Boer

Vandaag mochten onze meiden aantreden voor de tweede ronde in de bekercompetitie tegen RCZ in Zaandam.
De wedstrijd begon droog maar al gauw naderde een donkere lucht.
Bijna als vanzelfsprekend namen de Kadoelen meiden direct weer het voortouw.
Na een minuut of 8 kon Nora J. , nadat Jo op links goed doorliep en de bal voor het doel gaf, de score openen, hoewel zij in eerste instantie de keepster raakte, herstelde zij dit in tweede instantie, 0-1.
Hoewel de meiden de overhand hadden speelde zij toch wat slordig en zo kwam RCZ toch op kadoelen helft en wist de gelijkmaker te vinden, 1-1. Even leek het erop dat het wel eens een spannende wedstrijd kon gaan worden, totdat Nora J. een schot op doel loste, die de keepster net niet kon pakken en de goed doorgelopen Jo de bal kon intikken en daarmee het startsein gaf voor een waar doelpunten festijn, 1-2.
De 1-3 van Nora J. volgde al snel. Kort daarna en prachtige hoekschop van Jo, die ook best fraai werd ingekopt, hoewel dit niet de bedoeling van de kopster was, nu zij geen Kadoelenshirt droeg, desalniettemin een terechte beloning voor de mooie hoekschop van Jo, 1-4.
Inmiddels had de donkere lucht ons bereikt en regende het pijpenstelen. Onze meiden leek het niet te deren. Medelijden met onze vlagger hadden wij, nu hij niet al teveel te doen had hij achteraf gezien misschien beter de bui even in de dug-out kunnen afwachten.
Nadat Nora J. even over de middenlijn de bal had opgeëist, gaf zij een prachtige lange bal op haar naamgenoot, die dit haarfijn aanvoelde en sneller bij de bal was dan haar tegenstandster om de bal vervolgens in de verre hoek even zo prachtig binnen te schieten , 1-5.
Daarna was het de beurt aan Indy die de keepster met een mooi afstandsschot verraste 1-6. Even later weer een prachtig afstandsschot van Indy, die jammerlijk de lat kuste, maar nog in het spel bleef door wederom goed doorzetten van Jo , die de bal in de voeten van Nora J. schoof en ook dit afstandsschot van Indy alsnog beloond kon worden 1-7. Nog voor rust deed Nora H. nog een duit in het zakje en schoot de 1-8 binnen. Een heerlijke ruststand.
Inmiddels was het opgehouden met regenen. De tweede helft hielden wij het droog, maar bleef het doelpunten regenen. Hoewel het begin weer wat slordig was en het redelijk lang duurde voordat Nora J. de 1-9 binnenschoot. Daarna ging het snel, Sara 1-10, wederom Nora H. 1–11, een prachtige steekpass van Diba op Nora J. , 1-12, wederom een dubbele Nora, J. speelde op H. 1-13, afstandsschot Nora J. keepster net niet, Rosa loopt goed door 1-14, Nora J. speelt keepster uit 1-15 , nog 1 maal Nora J. voor een eindstand van 1-16!!
Wat zijn wij verwend vandaag , niet alleen door alle doelpunten maar zeker ook door het spel van de meiden, die elkaar bij vlagen heel goed aanvoelde en fraai samenspel lieten zien en ondanks de grote voorsprong bleven voetballen alsof zij de finale van de beker al aan het spelen waren. Dames als jullie al jullie wedstrijden met dit samenspel en met deze instelling blijven spelen ben ik er van overtuigd dat jullie een heel succesvol seizoen tegemoet gaan.