MO15-1 KNOKT VOOR OVERWINNING

Hoofdklasse 1

8 februari 2020 14:30

Onbekend

Zo zonnig als deze zaterdag begon, zo miezerig was het tegen de tijd dat onze meiden de late uitwedstrijd, die ook nog eens later begon, tegen Buitenveldert mochten beginnen.
Buitenveldert troffen de dames eerder in de najaarscompetitie, hoewel die wedstrijd toen redelijk makkelijk gewonnen werd, is Buitenveldert haar voorjaarscompetitie goed van start gegaan, door de nummer 1 van die competitie te verslaan.
Indy kon vandaag niet meedoen in verband met een hamstring blessure en we hopen dat zij hier snel weer van herstelt, sterkte! Ook Elles was nog niet helemaal fit, nadat zij de vorige wedstrijd een kicks van heeeel dichtbij had bekeken, ook jij sterkte!
De meiden gingen weer rap van start en legden direct de druk op de helft van de tegenstander. Leuke aanvallen werden opgezet en pogingen van Buitenveldert om uit te breken werden in de kiem gesmoord door onze hard werkende verdediging.
Hoewel zij eerder in de wedstrijd al de mogelijkheid hiertoe had, had Amber bij de tweede mogelijkheid de overtuiging gevonden dat ook zij het van afstand kan proberen, welk schot beneden in de linkerhoek de keepster passeerde, 0-1!
Buitenveldert kwam wel op Kadoelen helft, maar onze meiden maakte het ze onmogelijk om tot scoren te komen. Totdat Celeste de bal ongelukkig uitschoot tegen een tegenstandster en het haar niet lukte om haar fout te herstellen, maar de Buitenveldert speelster koel bleef en de bal in leeg doel kon schieten, 1-1.
Erg sneu voor Celeste, zij was deze wedstrijd echt niet de enige die een fout heeft gemaakt, maar gebeurt het je als keepster is het al gauw fataal. Het mooiste vond ik de reactie van de meiden, die haar niets verweten en elkaar oppepte om er weer tegenaan te gaan. En dit deden ze ook de koppies gingen niet hangen maar de meiden zetten met z’n allen de schouders er weer onder.
De voorsprong werd gevonden toen Nora J. al slalommend door de 16 ging en met een puntertje de keepster wist te passeren, 1-2.
Met deze terechte, maar krappe voorsprong gingen de meiden rusten.
Gezien de eerste helft hadden wij de verwachting dat de meiden het in de tweede helft wel af zouden maken.
Deze tweede helft gaf een ander beeld dan de eerste, waar Buitenveldert op zoek ging naar de gelijkmaker en onze hard werkende verdediging, nog harder moest werken.
De wedstrijd ging er fysiek ook steeds steviger aan toe, omdat de scheids dit van beide kanten ook toe liet, zonder dat je het idee had dat hij de wedstrijd niet in de hand had.
Voetballend lukten het de meiden deze helft niet meer om echt in hun eigen spel te komen en Buitenveldert leek bloed te ruiken en bleef op zoek naar de gelijkmaker.
De meiden vochten met recht als leeuwinnen om dit te voorkomen. Ook Celeste, die zich meer dan uitstekend herstelde wist een aantal x de gelijkmaker te voorkomen. Tot in de laatste seconde bleef het spannend en de ontlading was dan ook groot toen het eindsignaal klonk en de meiden de 2-1 overwinning mee naar Noord mochten nemen.
Dames in de eerste helft genoten van jullie spel en in de tweede helft van jullie vechtlust, maar nog het meest omdat jullie er de hele wedstrijd als een team gestaan hebben.
Aankomende dinsdag mogen jullie proberen een ronde verder te komen in de bekercompetitie en ik hoop dat jullie het dan iets minder spannend maken dan deze wedstrijd 😅.