MO15-1 NEEMT EINDELIJK HAAR REVANCHE

Hoofdklasse 1

18 januari 2020 13:00

R.H. (Henk) Jonker

Kadoelen MO15-1Deze zaterdag staat de eerste wedstrijd van de voorjaarscompetitie op het programma tegen niemand minder dan Alliance ‘22. In de

Kadoelen MO15-1afgelopen 2 seizoenen is het onze meiden, om verschillende redenen, nog niet gelukt deze tegenstander te verslaan. Dat de meiden nog niet

Kadoelen MO15-1hebben kunnen winnen was zeker niet altijd omdat Alliance zoveel beter was, maar een gewaagde tegenstander is het zeker. Wat opvalt is dat

Kadoelen MO15-1in alle wedstrijden tegen Alliance de wind een grote rol speelde.

Kadoelen MO15-1

Foto's: Kitty Wa Bwanda-de Boer

Vandaag was dat niet veel anders en onze meiden mochten met de wind mee beginnen. Net als de wedstrijd van afgelopen woensdag zaten de meiden direct kort op de tegenstander en uit de gedrevenheid bleek wel hoe graag zij ditmaal met, zo mogen wij ze intussen wel noemen, hun plaaggeest wilde afrekenen.
De eerste helft was het duidelijk Kadoelen die het spel maakte en flink wat mogelijkheden creëerde. Het ging er fysiek stevig aan toe en de scheids vond dat wel best, je vroeg je bijna af of hij zijn fluit wel meegenomen had of dat, in het geval hij die wel bij zich had, het erwtje onderweg misschien uit zijn fluitje was gevallen.
Het lukte onze meiden in elk geval zich zelf 2 maal te belonen en een ruststand van 0-2 neer te zetten, waar er ook best meer gescoord had kunnen worden.
Gerust waren wij met deze tussenstand nog niet, nu wij de tweede helft de wind tegen zouden hebben. Ook de vlagger van Alliance had moeite met deze wind, want het lukte hem sporadisch zijn vlag de goede kant op te houden. Gelukkig beschikken wij over een ervaren vlagger, voor wie de wind geen enkel probleem was.
Kadoelen had het de tweede helft wel iets moeilijker maar liet zich niet van de wijs brengen door het fysieke spel en het grove taalgebruik van de tegenstander. Hoewel er aan Kadoelen kant wat hachelijke momentjes waren, bleef de verdediging hard knokken en wist een tegendoelpunt te voorkomen. Celeste wist op haar beurt , toen de scheids zijn fluit blijkbaar had gevonden en op een wel hele mooie plek een vrije trap gaf, haar doel schoon te houden door deze fraai ingeschoten vrije trap net over het doel te tikken.
Hoewel de meiden op zoek bleven naar een treffer lukte dat in deze tweede helft niet en bleek de ruststand tevens de eindstand.
Eindelijk revanche voor onze meiden, die over de hele wedstrijd de betere partij waren en vandaag lieten zien dat je door hard werk met en voor elkaar en vooral met veel zelfvertrouwen als winnaar van het veld loopt.
Wederom genoten dames, houd dit vol!!