MO15-1 WINT THRILLER TEGEN AFC

Hoofdklasse 1

7 maart 2020 12:30

Onbekend

Vandaag precies 1 maand geleden speelde de meiden hun laatste competitiewedstrijd tegen Buitenveldert, welke wedstrijd ongekend spannend was.
Na alle stormen, met of zonder naam, was het vandaag bijna lenteachtig weer en konden wij de wedstrijd bij en tegen AFC vanaf de splinternieuwe tribune in het zonnetje bekijken.
Onze meiden wonnen de laatste wedstrijd in de najaarscompetitie van AFC in een avondwedstrijd met 3-0. Die wedstrijd was een stuk spannender dan dat de uitslag doet vermoeden.
Vandaag gingen de meiden, op het even zo nieuwe kunstgrasveld van AFC , weer fel van start, maar dit kon ook van AFC gezegd worden. Toch speelde de wedstrijd zich het meest af op de helft van AFC. De meiden probeerde de combinatie met elkaar aan te gaan, maar werden vaak gestoord door een sterk verdedigend AFC. Regelmatig kwam er toch ook een mooie aanval uit, maar het lukte de meiden niet om tot scoren te komen.
Hoewel de druk op het doel van Celeste niet hoog was, betekende dat niet dat Celeste het niet druk had. Met enige regelmaat wist AFC uit te breken maar stuitte daar op onze Celeste, die keer op keer uitstekend uitkwam, meevoetbalde of zich voor de“man” op de bal stortte. Zo kwam het dat de stand bij rust nog steeds 0-0 was.
Dit was dezelfde ruststand als in de vorige wedstrijd tegen AFC. Onze meiden stegen in de tweede helft toen bijna boven zichzelf uit en wisten de wedstrijd naar zich toe te trekken. Hier hoopten wij vandaag natuurlijk weer op.
Deze tweede helft gaf echter hetzelfde spelbeeld als de eerste, waarbij twee ploegen streden voor iedere bal en het er fysiek best stevig aan toe ging, maar geen van de 22 meiden ook maar een krimp gaf en zij onverminderd door streden. Iets waar de heren op hoog niveau nog een puntje aan kunnen zuigen. Ik denk dat , ondanks dat de wedstrijd maar 70 minuten duurt, de veel besproken zuivere speeltijd van de meiden een stuk hoger lag dan in een gemiddelde eredivisie wedstrijd. Misschien iets overdreven maar meer dan 22 minuten was het in ieder geval wel 😜.
Kortom voor de neutrale toeschouwer een heerlijke wedstrijd om naar te kijken, voor ons als publiek was het wat zwaarder, nu de openingstreffer die voor ons gevoel natuurlijk van Kadoelen voet moest komen, uitbleef.
Totdat Jo doorbrak en de keepster handig uitspeelde met de bedoeling de bal in het doel te schuiven. Wij stonden letterlijk op de banken om dit niet te missen schot en daarmee de openingstreffer te vieren. Echter, Jo miste niet, zij deed alles goed, ware het niet dat er plotseling een AFC verdedigster voor het doel langs gleed en de bal tot een hoekschop degradeerde. Geweldig verdedigd natuurlijk, maar een domper voor ons, nu de tijd maar verder wegtikte.
Zo bleef het de hele wedstrijd spannend en dachten wij al genoegen te moeten nemen met een gelijkspel om niet helemaal met lege handen te blijven , nu AFC in het geheel niet kansloos was.
Slechts een paar minuten voor tijd lukte het Nora J. om door de verdediging heen te breken, waardoor zij 1 op 1 met de keepster kwam. Een harde, ogenschijnlijk onhoudbare, pegel op doel volgde, maar de keepster wist de bal knap tegen te houden, waarna de bal recht omhoog schoot en Nora J. besloot dat de openingstreffer niet van een Kadoelen voet, maar van een Kadoelen hoofd moest komen en zodoende eerder bij de dalende bal was dan de keepster, de verlossende 0-1!!
De paar minuten die volgden leken een eeuwigheid te duren, waarin Kadoelen nog wel de kans had de wedstrijd definitief te beslissen, maar de bal passeerde net de verkeerde kant van de paal en daarmee de achterlijn in plaats van de doellijn. De opluchting was dan ook groot toen het eindsignaal klonk. Een verdiende maar zwaar bevochten overwinning voor onze meiden tegen een, in mijn ogen, goed voetbalende tegenstander , die verbazingwekkend genoeg slechts op de 10e plek staat🤷🏼‍♀️.
Wederom genoten van onze meiden, die volgende
week de gelegenheid hebben om zich te revancheren tegen de najaarskampioen, Volendam.
Het zou fijn zijn als het dan geen thriller wordt zoals in de afgelopen twee wedstrijden
😅.