MO15-1 BEKERT VERDER

Huizen MO15-1

11 februari 2020 19:30

A.J. (Adri) Abbink

Amper bekomen van de spannende wedstrijd van afgelopen weekend, staat op deze dinsdagavond de 1/8 finale van de bekercompetitie op het progamma. Onze meiden mogen het opnemen tegen Huizen 15-1, die net als zij, tot nu toe alle bekerwedstrijden met ruime cijfers gewonnen hebben.
Na storm Ciara en voordat Dennis zich aandient, staat er vandaag ook een flinke wind, waarvan je toch moeilijk kon zeggen dat die geen naam mag hebben.
Onze meiden beginnen de wedstrijd met wind tegen, terwijl zij ook nog een hagelbui incasseren, maar dat weerhoud ze er niet van om het meest op de helft van de tegenstander te spelen. Toch duurt het bijna een kwartier, voordat de openingstreffer valt, als een Huizen speelster ongelukkig in eigen doel schiet, 1-0.
Hoewel de meiden het wel proberen, valt er niet lekker te voetballen met deze naamloze wind. Zij weten een ruststand neer te zetten van 3-0, na een afstandsschot van Nora J. en een mooie actie van Jo, die haar tegenstandster te slim af was en de keepster het nakijken gaf.
De tweede helft was ook weer voor Kadoelen, lukte het Huizen met wind mee amper Kadoelen helft te bereiken, lukte het ze met wind tegen nog veel minder.
Nu het voetballend allemaal niet zo ging als zij bedoelde, probeerde verschillende meiden het eens van afstand, wat het meeste gevaar opleverde. Elles, die de smaak te pakken heeft, en zo ook Edessa, Nadia en Lela kwamen op deze wijze dichtbij een doelpunt.
Het was Jo die prachtig in de rechter bovenhoek schoot voor de 4-0, daarna was het Nora J. die tot tweemaal toe met links binnenschoot en de stand op 6-0 bracht. Slechts het laatste doelpunt kwam voort uit iets wat een beetje op een aanval leek, waarbij het Dilana was die vanaf links in de verre hoek binnenschoot en zo de eindstand van 7-0 neerzette.
De meiden hebben echt hun best gedaan, toch was het niet echt een leuke wedstrijd om naar te kijken, doordat de wind roet in het eten gooide, maar dat mag geen naam hebben.