MO17-1 MIST TOESCHOUWERS

DSS MO17-1

4e divisie Noord

3 oktober 2020 14:30

Hoe wanhopig word je in deze tijd met al die maatregelen ? Nou Angelique en ik werden redelijk wanhopig, is dit dan de eerste wedstrijd die wij zullen moeten missen door de maatregelen? Wij besloten het niet zomaar op te geven en ons een weg te banen door de bosjes en het drassige gras om uiteindelijk onder aan de snelweg uit te komen achter het doel van veld 1. Van hieruit konden wij de wedstrijd redelijk volgen, maar lang niet zo goed als langs de lijn natuurlijk. Meestal baseer ik mijn verslag niet alleen op wat ik zie maar ook op wat ik hoor langs het veld, dat miste ik nu. Alleen van Robert (vlagger) kregen wij in de rust vanaf de andere kant van de sloot wat informatie toegeroepen, dat wij Zensi, Amber en Nora H. vandaag moesten missen ivm ziekte. Allen beterschap toegewenst.

Onze meiden moesten het vandaag opnemen tegen DSS, die slechts 1 wedstrijd in deze poule gespeeld hebben tegen Always Forward en die verloren met 1-0. Veel zegt dat vooraf niet. Als zij in deze wedstrijd bijvoorbeeld net zo slecht zijn omgesprongen met hun kansen als onze meiden dat in
de afgelopen wedstrijden hebben gedaan, of als zij net als wij nu een aantal speelsters moesten missen.

Wat wij konden zien deden de meiden het de eerste helft best goed, maar verzuimde zij wederom om de kansen die zij kregen te verzilveren en kuste de bal weer een keer de lat , waardoor de gehate 0 op het bord bleef staan. De tegenpartij gaf echt wel weerstand maar slaagde er in de eerste helft ook niet in om de 0 te laten verdwijnen en de dames met deze zogenaamde brilstand de rust ingingen.

Een pauze die gehouden werd bij de dug-out, nu de kleedkamers en kantine gesloten blijven in deze tijd.

De tweede helft gaf een compleet ander beeld dan de eerste. Onze meiden leken een stuk minder fel, waar DSS steeds feller werd en naar mijn mening een aantal x ook te fel, waar een kaart best op zijn plaatst was geweest. De directe tegenstandster van Noëlle spande de kroon, waardoor Noëlle zelfs met een brancard van het veld gedragen moest worden.
De meiden kwamen totaal niet meer in hun spel en hoe langer de wedstrijd duurde hoe meer zij DSS de kans leken te geven om te voetballen , wat hen ook steeds beter lukten, hetgeen uiteindelijk resulteerde in tal van kansen voor DSS waarvan er 3 werden benut. Kadoelen is amper op de helft van DSS geweest en kreeg met recht geen enkele kans meer om de 0 weg te poetsen, waardoor zij een 0-3 nederlaag moesten incasseren.

Was er op zijn minst 1 kans in de eerste helft benut, was het waarschijnlijk een heel andere wedstrijd geworden. Daarbij ben ik ervan overtuigd dat de meiden , vooral in de tweede helft, het publiek als 12e man hebben gemist.

Inmiddels heb ik begrepen dat een aantal speelsters van DSS via Snap (of hoe dat ook heet ) contact met Noëlle heeft gezocht om te vragen hoe het met haar gaat en de overtreding van hun medespeelster afkeurde. Noëlle heeft veel pijn aan haar onderrug en moet in combinatie met pijnstillers rust houden. Wij hopen dat zij weer snel herstelt en wensen haar heel veel sterkte.

Met vriendelijke groeten

Claudia Ottens