Purmerend en Kadoelen houden elkaar in evenwicht

Purmerend VR1

Kadoelen sv VR1

Vrouwen beker poulefase Groep 1 03

4 september 2021 12:15

E. van Rongen

Sportpark Weidevenne
Savannestraat 51 -53
1448WB
PURMEREND
tel. 0299-424663

Na bijna een jaar stond er weer een officiële (beker-)wedstrijd op het programma bij Fc Purmerend. Kadoelen begint goed en na amper twee minuten stuurt Amy, Dominique weg die een op een met de keepster komt te staan en haar simpel weet te omspelen 0-1. Lang kan Kadoelen niet van deze voorsprong genieten als de verdediging van Kadoelen de spits van Purmerend vrij baan geeft en alleen voor Celeste koelbloedig blijft 1-1. Beide teams zijn goed aan elkaar gewaagd en er worden weinig kansen gecreëerd. Toch is het Chyenna die een bal door het midden onderschept, goed doorloopt en het fraai afmaakt: 1-2.

Na de rust krijgt Dominique na een goede aanval de kans om de 1-3 te maken maar de keepster van Purmerend brengt fraai redding. Een belangrijke redding want 2 minuten later wordt een voorzet vanaf de rechterkant door Purmerend fraai binnen gewerkt 2-2. Drie mintuten later is het Purmerend dat bijna op voorsprong komt maar de lat staat Kadoelen een achterstand in de weg.

In het laatste half uur slaat de vermoeidheid bij een aantal speeltsters toe. Toch is Kadoelen in de laatste 15 minuten nog twee keer dicht bij een doelpunt. Eerst wordt een voorzet van de goed doorgekomen Corinda door Dominique op de lat geschoten en daarna ziet Dunya een fraai schot gestopt door de keepster. De goed fluitende scheidsrechter vindt het na 90 minuten wel mooi geweest en zo eindigt deze sportieve wedstrijd in 2-2, een stand die de krachtsverhoudingen goed weergeeft

a.JPG

b.JPG