Spelvormen en spelregels JO6 t/m JO19

1 augustus 2020 12:15

Jan Roor

Voor alle (nieuwe) leden, supporters, oma's en opa's en allen die betrokken zijn bij het jeugdvoetbal

Een nieuw seizoen met ±500 jeugdleden, jongens en meisjes, die al bij s.v. Kadoelen spelen, of nieuwe leden en spelertjes die dit seizoen voor het eerst gaan genieten van deze mooie sport.

Uitgangspunt van sporten in teamverband is leuk samen spelen en als één geheel proberen zo goed mogelijk het spelletje te oefenen.

Bij de jongste jeugd is het presteren niet het uitgangspunt maar vooral plezier, winnen is leuk maar zal niet altijd lukken, ook Ajax verliest wel eens.

Wij hebben een Hoofd Jeugd Opleiding (HJO) Jarno Blaas die, waar nodig, de teams op een zo'n hoog mogelijk peil zal brengen en waaraan u alle (technische) vragen over de jeugd kan stellen.

De iets oudere jeugd zal tijdens de trainingen geleerd worden wat de bedoeling is als team te spelen en spelenderwijs de spelregels te oefenen.

Niet alleen shake hands bij het begin en na afloop van de wedstrijd en ook een nette oufit (in de clubkleuren van s.v. Kadoelen) is belangrijk, maar vooral respect voor je tegenstander.

Gedraag je sportief, soms gaat het niet allemaal zoals gedacht maar beheersing blijft belangrijk.

Dit geldt ook voor de enthousiaste ouders, oma's en opa's, supporters en iedereen die achter de hekken om de velden staan.

Op dit moment wordt er door de KNVB nagedacht om de standen t/m/ JO12 niet meer te publiceren! Hierover is landelijk heftige discussie ontstaan omdat dit voor vele betrokkenen leuk is om de sportieve resultaten te kunnen blijven volgen, zelfs de BVO is tegen dit voornemen.  Zodra hier meer nieuws over is zullen we u via deze site hierover berichten

Wij hopen dat alle betrokkenen onderstaande spelvormen en -regels voor hun categorie goed willen lezen zodat er in de praktijk geen verwarring kan ontstaan.

Misschien ook een leuke uitdaging voor u om zich bij het jeugdbestuur op te geven als spelbegeleider of pupillenscheidsrechter.

Iedereen een spannend en mooi voetbal seizoen.

2-tegen-2.jpg

4-4.png