Organisatie jeugd

De jeugd komt eraan!

Met een alsmaar groeiende jongens- en meidenafdeling mag SV Kadoelen zich met recht een vereniging noemen met een grote toekomst! Niet alleen met het aantal jeugdteams, maar ook met indrukwekkende sportieve prestaties van de diverse (selectie)teams.

Zo is de snelle ontwikkeling van de meidenafdeling, inmiddels een van de grootste meidenvoetbalvereniging van Nederland, niet onopgemerkt gebleven. De MO17-1 komt uit in de landelijke divisie en diverse (meiden) selectieteams komen inmiddels uit in de hoofdklasse, het hoogste niveau binnen hun leeftijdscategorie.

Alle prestaties van onze jeugdteams, geleid door geschoolde coaches en/of gedreven teamleiders en overige begeleiders, zijn via onze website te volgen.

De organisatie bij SV Kadoelen is erop gericht om de jonge talenten, ieder op zijn of haar niveau te ontwikkelen, vooral ook te laten genieten van het voetbalspel. De structuur van de jeugdafdeling (jongens en meiden) is er op gericht dat talenten zich kunnen onderscheiden en de cultuur van de vereniging zorgt ervoor dat onze spelers en speelsters het plezier van 'samen ervoor gaan' kunnen beleven! Binnen de vereniging praten wij niet over jongens of meisjes team maar over selectie en recreatieve teams. Waar sommige meiden spelen in een meidencompetitie, waar andere meiden in de jongens competitie zullen spelen en sommige meiden gemixt worden met jongens. Dat deze formule aanslaat is te merken aan de stevige ledengroei. Om als vereniging die kwaliteit te waarborgen waar wij voor staan, doen wij bij toelating van nieuwe leden een beroep op ouders/verzorgers om hieraan hun steentje bij te dragen. De vereniging zijn we tenslotte samen!

De jeugdafdeling is een actief onderdeel van de club waarin naast competitievoetbal ook een breed programma van toernooien, voetbalkampen en gezellige middagen en avonden worden georganiseerd. Deze activiteiten zijn voor de jeugd vaak onvergetelijke momenten en zorgen voor een goede sfeer en zijn, niet te vergeten, een stap in de ontwikkeling van een kind naar volwassenheid.

Wij trachten ieder jeugdlid en zijn of haar ouders enthousiast te krijgen voor onze vereniging. Door ieders inzet en positieve betrokkenheid kunnen wij de kinderen een mooie ervaring meegeven in hun ontwikkeling en..... mogelijk een carrière in het voetbal! Inmiddels hebben wij ook een samenwerkingsverband met V.V. Alkmaar zodat meiden zich door kunnen ontwikkelen en door kunnen stromen naar het betaalde voetbal.

De taken binnen de organisatie van de jeugdafdelingen zijn als volgt verdeeld:

Hoofd jeugdopleidingen
De hoofd jeugdopleidingen valt direct onder het bestuur en houdt zich bezig met de technische aspecten van alle jeugdafdelingen, zowel de jongens als de meiden. Dit houdt in dat hij structuur aanbrengt en tevens bewaakt binnen de verschillende afdelingen. Dit gebeurt onder andere door de trainers te begeleiden, aan te sturen en op te leiden en dan visie van SV Kadoelen aan hen over te dragen. Hij is voor de technische aspecten het eerste aanspreekpunt en geeft regelmatig terugkoppeling aan het hoofdbestuur.

Coördinator jongens
De coördinator van de jeugdafdeling voor de jongens is verantwoordelijk voor de algehele organisatie van alle jongensteams van SV Kadoelen. Daarnaast onderhoudt de jongenscoördinator de communicatie met ouders, trainers en teamleiders van alle jongensteams, alsmede de communicatie met het bestuur inzake de jongensafdeling.

Coördinator meiden
De coördinator van de jeugdafdeling voor de meiden is verantwoordelijk voor de algehele organisatie van alle meidenteams van SV Kadoelen  Daarnaast onderhoudt de meidencoördinator de communicatie met ouders, trainers en teamleiders van alle meidenteams, alsmede de communicatie met het bestuur inzake de meidenafdeling.

Toernooicommissie
Deze commissie houdt zich bezig met alle toernooi gerelateerde zaken, zoals de organisatie van thuistoernooien en de coördinatie van uittoernooien, alsmede alle bijkomende zaken die te maken hebben met toernooien.

Ledenadministratie & contributie
Nieuwe leden kunnen zich eerst aanmelden voor 2 gratis proeftrainingen via deze link. ( dit is dan nog geen lidmaatschap ) Na ontvangst en verwerking van het aanmeldformulier door de ledenadministratie ontvangt een nieuw lid twee gratis proeflessen/trainingen. Nieuwe leden worden vervolgens ingedeeld bij een jeugdteam, in onderling overleg met de betreffende coördinator van de jongens- of meidenafdeling.

De technische commissie houdt zich bezig met het opstellen en uitvoeren van het technische beleid bij de jeugd van SV Kadoelen en legt hiervoor verantwoording af aan het bestuur van SV Kadoelen. Een belangrijk aandachtsgebied van de technische commissie is het voortdurend verder verbeteren van de opleiding voor alle jeugdspelers en speelsters, met als uiteindelijke doel doorstroming van de jeugd naar de heren- en damesseniorenelftallen. In dat kader is er een apart beleid voor teams die prestatief voetballen (de selectieteams) en voor teams die recreatief voetballen (de niet-selectieteams).

Daarnaast is de technische commissie verantwoordelijk voor het selectiebeleid binnen de jeugd, de opleiding en coaching van jeugdtrainers en het aanstellen van een hoofdtrainer per leeftijdscategorie. Tevens is de technische commissie verantwoordelijk voor de juiste materialen per leeftijdscategorie, zoals doelen, hesjes, ballen etc.

Hieronder staan de contactgegevens van de leden van de technische commissie:

Functie

Hoofdjeugdopleidingen Ricardo Bronsink