MO15-1 TRAPT AF VOOR EERSTE COMPETITIEWEDSTRIJD

Zeeburgia avv MO15-1

Hoofdklasse 1

21 september 2019 12:00

Vandaag waren de weergoden, net als tijdens de bekerwedstrijden, ons gunstig gestemd toen onze meiden mochten aftrappen voor de eerste competitiewedstrijd van dit seizoen tegen Zeeburgia.
Zeeburgia is als tegenstander geen onbekende voor ons, de meiden troffen ze vorig seizoen ook al, toen werd er verloren en dat lag echt niet aan onze meiden, maar had meer te maken met de oneerlijkheid van de tegenstander door o.a. een aantal zogenaamde dispensatie speelsters toe te voegen.
Het team dat vandaag aantrad was niet zo uit de kluiten gewassen als het team dat wij vorig seizoen troffen, hoewel er aantal stevige tantes tussen zaten.
Net als de voorgaande bekerwedstrijden namen de meiden direct het voortouw, maar het duurde even voordat zij de terechte openingstreffer via Nora J. in het netje legde, 1-0.
Hoewel de tegenstander fysiek erg sterk was lieten de meiden zich niet makkelijk wegzetten en lukte het Zeeburgia niet om langs onze even zo sterke verdediging te komen.
Bij een snelle ingooi op Jo, wist zij de achterlijn te bereiken en de bal op Diba terug te leggen, die geen moment aarzelde en van afstand de keepster wist te verassen, 2-0.
Gezien het fysieke spel werden er behoorlijk wat vrije trappen gegeven. Zo werd er ook 1 op het middenveld gegeven voor kadoelen. Nadia ging achter de bal en wist de bal over de verdediging heen voor de voeten van Nora J. neer te leggen, die zodoende voor de 3-0 kon zorgen. Met deze stand mochten de meiden gaan rusten en leek er geen vuiltje aan de lucht.
Na rust mocht Zeeburgia al snel aanleggen voor een vrije trap en wisten zij onze Cato te verassen met een bal die net voor haar opstuitte, 1-3.
Zeeburgia voelde zich door deze treffer gesterkt en gingen uiteraard op zoek naar de aansluitingstreffer. Onze meiden leken wat van slag door het steeds fysieker wordende Zeeburgia. Edessa moest al snel in de tweede helft het veld verlaten, na flink inkomen van haar tegenstandster, omdat zij haar enkel blesseerde. Hopelijk valt de blessure mee, sterkte in ieder geval Edessa !
Het lukte Zeeburgia om een speelster vrij voor onze keepster te zetten, die kon aanleggen voor de 2-3, de verdediging kon hier op dit moment, anders dan een overtreding te maken, niets meer aan doen. De overtreding werd door onze felle maar sportieve verdediging niet gemaakt en de speelster van Zeeburgia hield het hoofd koel, waardoor toch de 3-2 op het scorebord kwam.
Nu er, anders dan een vrije trap, geen enkele consequentie kwam op het fysieke spel , zette Zeeburgia dit spel onverminderd voort. Zo ook toen Nora J. net voor de 16 haar tegenstandster uitspeelde, die dit door middel van een overtreding probeerde te voorkomen, waar Nora net aan zelf kon blijven staan viel zij zelf om, maar dit weerhield haar er niet van om Nora, die op dat moment vrij voor de keepster kwam, pootje te haken. Wederom slechts een vrij trap, die door Diba jammerlijk op de paal werd geschoten. Nog steeds 2-3.
Gelukkig bleven de meiden zich concentreren op het voetbal en lieten zich, zowel letterlijk als figuurlijk niet uit het veld slaan. Hierdoor lukte het, nadat zij ook in de tweede helft de beste mogelijkheden hadden gecreëerd, uiteindelijk de verlossende 4-2 binnen te schieten, waarmee ze de overwinning over de streep trokken.
Een dikke pluim voor onze meiden, die zich niet mee lieten slepen in het fysieke geweld van de tegenstander en slechts op gepaste wijze ingrepen en na iedere aanslag, want zo waren er een paar echt wel te noemen, keurig het handje van de tegenstander accepteerde en vervolgens hun eigen spelletje weer probeerde op te pakken. Dit is natuurlijk de enige juiste manier, maar je moet het maar kunnen. Trots op jullie dames !!