MO15-1 DEELT KOPPOSITIE

Buitenveldert sc. MO15-1

Hoofdklasse 1

12 oktober 2019 10:15

Op deze miezerige dag weer eens een thuiswedstrijd voor de dames, ditmaal tegen Buitenveldert. Vorig seizoen verloren de meiden van Buitenveldert met 2-7, welke stand niet helemaal een juiste voorstelling van die wedstrijd geeft. Weliswaar verloren, maar niet echt overlopen zoals de uitslag doet vermoeden.

Zoals al vanaf het begin van het seizoen kwamen de dames ook vandaag weer rap uit de startblokken en wisten al snel de openingstreffer te vinden toen Nora H. van afstand net over de keepster mooi binnenschoot, 1-0.

De meiden bleven hun eigen spelletje spelen en verdubbelde de voorsprong toen Indy vanaf rechts de bal voor leek te geven, maar de bal hard en scherp genoeg was om de keepster te verrassen, 2-0.

Een enkele keer slaagde Buitenveldert erin op Kadoelen helft te komen. Er werd wat nonchalant door het midden uitverdedigd en daar maakte Buitenveldert direct goed gebruik van en bracht de stand op 2-1.

Onze dames herpakte zich direct en Jo werd vanaf het middenveld bediend, die haar tegenstandster te snel af was en vrij voor de keepster kwam om daarna beheerst de 3-1 op haar naam te zetten.

De meiden bleven kansen creëeren, maar hadden of het geluk niet aan de zijde of troffen de goede keepster. Eenmaal was deze keepster niet op haar plek en dat zag Nora J. goed, die dit van redelijke afstand afstrafte, 4-1.

Volgens ons spelen de dames 2x 35 minuten, maar pas na bijna 45 minuten klonk het rustsignaal.

De tweede helft hadden we meer van verwacht, maar was voor het publiek wat saai om naar te kijken, zeker nu de gecreëerde kansen geen van allen doel troffen. Ook Buitenveldert kwam in de tweede helft niet tot scoren, waardoor de ruststand tevens de eindstand bleek.

Over het algemeen genomen was dit niet 1 van de beste wedstrijden dit seizoen, maar de 3 punten werden toch redelijk makkelijk binnengehaald, waardoor onze dames voor nu op een gedeelde eerste plaats staan met Kolping Boys.
Ook niet onbelangrijk, de 4 doelpunten van vandaag werden door 4 verschillende speelsters gemaakt.

Volgende week mogen onze dames proberen een ronde verder te komen in de bekercompetitie. Succes alvast dames !MO15-1
Foto:Kitty Wa Bwanda-de Boer