Mo15-1 komt terug van achterstand en trekt overwinning over de streep

Hoofdklasse 1

23 november 2019 11:30

Claudia Ottens

za 23 nov. 15:34 (14 uur geleden)
aan mij

Vandaag is het dan zover de wedstrijd in Alkmaar tegen Kolping Boys. Na twee, in mijn ogen, onnodig verloren wedstrijden, hebben de dames de kans om op de eerste plek in de poule te eindigen niet meer in eigen hand. En moeten wij hopen dat ook Kolping tegen SDZ en Alliance , net als onze meiden punten laten liggen. Deze wedstrijd en natuurlijk ook alle volgende wedstrijden zullen dan wel gewonnen moeten worden.
Helaas is Zenzi ziek en heeft Nora J. een liesblessure en kunnen vandaag niet meedoen. Beterschap dames!
Phileine en Jill kwamen ons team versterken. Hoewel Jill in de wedstrijd eerder vandaag geblesseerd is geraakt en niet in kon vallen was zij toch aanwezig, top!! Ook jij beterschap!!
En vandaag stond, in plaats van Cato, Zoe in het doel.
Dank voor jullie inzet dames !!
De wedstrijd begon zoals de afgelopen twee wedstrijden , waarbij onze meiden op de een of andere manier de bal niet van eigen helft krijgen en daardoor de tegenpartij in de gelegenheid stellen te voetballen. Dit resulteerde in een snelle 1-0 achterstand.
Aan de inzet van de meiden lag het zeker niet, maar de meiden waren wat te paniekerig en onzeker. Het hielp ook niet dat Kolping een vrije trap kreeg, om voor ons onduidelijke reden, op een plek die de Kolpingspeelster blijkbaar erg goed ligt en de bal in een streep over de muur en buiten bereik van de uitstekend keepende Zoe prachtig in het dak van het doel schoot, 2-0.
De meiden bleven strijden en het lukte ze wat meer om de helft van Kolping te bereiken. Zeker toen Jo haar kans schoon zag en de keepster van afstand wist te verrassen met een fraai afstandsschot en daarmee de aansluitingstreffer op haar naam schreef 1-2. Zo tegen het eind van de eerste helft leken de meiden hun eigen spelletje weer wat gevonden te hebben en mochten met dit gevoel gaan rusten.
Na de rust namen de meiden direct het voortouw en zetten vol druk op de helft van Kolping. Toen de bal in de 16 van Kolping belandde was het Jo, die met een gedrevenheid alsof zij de bal op wilde vreten, het Kolping zo moeilijk maakte de bal weg te werken dat zij zichzelf hierdoor de kans verschafte ook de gelijkmaker op haar naam te schrijven 2-2.
De meiden hielden dit spel gedurende de gehele tweede helft vol. De scheidsrechter floot over het algemeen een goede wedstrijd, op een paar gegeven vrije trappen na, waarbij niemand , behalve de scheids een overtreding zag. Vreemd was dan ook dat hij een overduidelijke handsbal voor het doel van Kolping Niet zag. De rollen waren deze tweede helft in ieder geval compleet omgedraaid, hoewel Kolping er op een gegeven moment in de omschakeling goed en snel uitkwam en een speelster vrij voor het doel wisten te zetten, die ook scoorde, maar dit blijkbaar uit buitenspel positie deed waardoor de 2-2 op het bord bleef staan.
Dit gaf onze meiden alleen nog maar meer energie om voor de winst te gaan en dit lukte uiteindelijk ook toen Diba met een bekeken afstandsschot de keepster het nakijken gaf, 2-3!! De ontlading was groot en de meiden, inclusief de gehele dug-out, om van de ouders nog maar niet te spreken, vierde dit doelpunt uitbundig.
De minuten die daarna volgde leken een eeuwigheid te duren, maar de meiden waren vastberaden om deze voorsprong niet meer uit handen te geven. Dit gebeurde ook niet en onze meiden trokken deze wedstrijd zeer verdiend met een overwinning over de streep.
Meiden wij hebben ontzettend van jullie genoten, niet alleen was jullie inzet volop aanwezig, maar ook jullie zelfvertrouwen was weer helemaal terug. Ondanks de kou, was het een genot om naar deze wedstrijd te kijken. Houd dit vast dames, op naar de volgende wedstrijd in en tegen Voldendam!