MO15-1 geeft koppositie uit handen

SDZ MO15-1

Hoofdklasse 1

2 november 2019 10:15

Na een geweldige bekerwedstrijd hadden onze dames vorig weekend een rustdag en konden zij er vandaag weer tegenaan voor de 5e competitiewedstrijd van dit seizoen.
SDZ kwam bij ons op bezoek en hoe goed het weer er in de ochtend uitzag, zo hard begon het te regenen en te waaien toen het beginsignaal van de wedstrijd klonk.
De dames begonnen ook niet, zoals alle voorgaande wedstrijden wel het geval was, fel en overtuigend aan de wedstrijd.
De wedstrijd vond meest plaats op het middenveld, zonder dat 1 van de partijen echt een stempel wist te drukken.
SDZ wist de 16 van Kadoelen te bereiken, omdat zij goed gebruik maakte van het rommelige spel van onze meiden. Waar de meiden elkaar in de laatste wedstrijd haarfijn aanvoelde leken ze elkaar vandaag totaal niet te begrijpen. Hierdoor kwam het dat SDZ de bal over Cato heen voor wist te geven en Edessa de ingeschoten bal net niet meer voor de doellijn kon redden 0-1.
Even leek het erop dat de meiden hierdoor wakker werden geschut en kwamen eruit met een mooie aanval, snel samentikkend en uiteindelijk vanaf rechts mooi voorgegeven, maar helaas net iets te scherp om ook doel te kunnen treffen. Maar dit was het spel wat wij afgelopen wedstrijden van onze dames hebben gezien en dat gaf dus hoop. Helaas konden onze meiden dit spel niet volhouden en bracht SDZ de druk weer terug op Kadoelen helft, waar wij nog goed wegkwamen toen een prachtig afstandsschot de lat raakte. Het rustsignaal kwam als geroepen bij deze 0-1 achterstand.
Het was inmiddels gestopt met regenen en de wind was ook een stuk minder, hopelijk was dit samen met de speech in de rust het teken voor onze meiden om de wedstrijd in deze tweede helft naar zich toe te trekken.
Na een minuut of 10 in de tweede helft werd Nora J., nadat ze zich ontdaan leek te hebben van haar tegenstandster, in de 16 onderuit gehaald en floot de scheidsrechter voor een penalty. Het leek er niet op dat over een eventueel te nemen penalty van tevoren afspraken zijn gemaakt en het duurde ook even voordat Diba achter de bal ging staan. Een belangrijk moment in de wedstrijd bij een 0-1 achterstand, dus een enorme druk op de kleine schoudertjes van onze Diba, die echter het hoofd koel hield en de penalty overtuigend inschoot 1-1.
Zou dit dan het keerpunt in de wedstrijd zijn ?
Helaas was dit niet het geval. SDZ leek aan te voelen dat zij kans maakten en bleven de druk opvoeren en wisten wederom op voorsprong te komen 1-2. Wij wachten nog steeds op het keerpunt in de wedstrijd, als Nora J. wederom in de 16 gevloerd wordt en de scheids wederom voor een penalty fluit. Ook nu weer wat discussie over wie de penalty gaat nemen en ook nu is de druk erg groot bij een 1-2 achterstand en wederom wordt deze grote druk op de kleine schoudertjes van onze Diba gelegd en helaas werd de druk, wat helemaal niet gek is natuurlijk, toch iets te groot waardoor zij de bal met iets minder overtuiging schoot, de keepster gokte er daarbij alvast op dat zij de penalty in de zelfde hoek zou schieten en kon de bal zodoende keren, Nora J. anticipeerde goed en wist de bal alsnog in de rebound binnen te schieten 2-2.
Is dit dan eindelijk het keerpunt?
Weer niet. SDZ houdt de druk op Kadoelen helft en onze meiden blijven rommelig en bijna onzeker voetballen, eerst wordt de bal gevaarlijk kort op Cato teruggespeeld die de bal nog net via de zijkant weg weet te werken, maar de bal wordt daarna toch slecht weggewerkt en belandde voor de voeten van een SDZ speelster, die de bal in een streep genadeloos inschoot en SDZ hiermee op de 2-3 voorsprong bracht.
Op een keerpunt rekende wij niet echt meer, maar de hoop op in ieder geval een gelijkspel hadden wij nog wel.
Kadoelen weet nog steeds niet veel te creëeren en heeft nog slechts 1 kansje die door SDZ van de doellijn wordt gehaald.
Waar bij onze meiden niets wilde lukken liep het bij SDZ alleen maar beter en wisten nogmaals gebruik te maken van het slorderige spel toen Cato wederom in de de problemen werd gebracht door een tekorte terugspeelbal en SDZ de 2-4 binnenschoot en zich op deze manier van de overwinning verzekerden.
Gezien de wedstrijd een terechte uitslag. Als je weet hoe onze meiden kunnen voetballen zeer onnodig.
Waar in de laatste wedstrijd de druk van meet af aan en tot en met het laatste eindsignaal op de helft van de tegenstander werd gelegd, gebeurde dit vandaag niet of nauwelijks. Het samenspel en de instelling van de vorige wedstrijd hebben wij vandaag totaal niet gezien.
SDZ ging de wedstrijd in de tegen de koploper waar onze meiden, denk ik, veel nonchalanter de wedstrijd ingingen en dachten dat alleen de wedstrijd tegen Kolping Boys ertoe deed.
Helaas dames iedere wedstrijd moet gewonnen worden en iedere wedstrijd zul je als team van meet af aan je eigen spel moeten spelen, zoals jullie dat alle voorgaande wedstrijden gedaan hebben.
De wedstrijd wordt niet verloren door 1 verkeerde terugspeel bal, het begint er al mee dat in de aanval de druk niet wordt opgevoerd, ook elkaar niet goed coachen kan bijdragen aan bv. een verkeerde terugspeelbal.
Kortom, zoals jullie alle voorgaande wedstrijden als team hebben gewonnen, hebben jullie vandaag als team verloren. Erg jammer, maar ja jullie wisten al hoe het wel moet, nu weten jullie ook hoe het niet moet.
Vandaag houden we gewoon op een off-day. Ik heb nog steeds alle vertrouwen in een mooi seizoen.