MO15-1 BEST VOETBALLENDE PARTIJ EN STAAT TOCH MET LEGE HANDEN.

Volendam (rkav) MO15-1

Hoofdklasse 1

30 november 2019 8:45

Vandaag erg vroeg uit de veren voor de uitwedstrijd tegen Volendam, waar de meiden om kwart voor 8 verwacht werden. Niet het meest fijne tijdstip om het weekend mee te beginnen, maar we reden een prachtige zonsopkomst tegemoet, dat dan weer wel.
De strijd om plek 1 hebben de meiden niet meer in eigen hand, maar is, bij een misstap van de concurrentie, nog steeds mogelijk.
Veel blessureleed in de Mo15 selectie, maar gelukkig is de selectie zo breed en zijn de wedstrijden op dusdanige tijdstippen , dat beide teams elkaar kunnen aanvullen en ook allebei met een goedgevulde reservebank aan hun wedstrijd kunnen beginnen. Dames dank weer voor jullie inzet !!
De wedstrijd begon met 1 minuut stilte ivm het overlijden van een vaste scheidsrechter van de thuisclub.
Kadoelen begon weer wat onzeker aan de wedstrijd maar leek al snel de touwtjes in handen te nemen. Voetballend was Kadoelen de betere partij, gezien de positie van de tegenstander op de ranglijst hadden wij van Volendam ook veel meer voetbal verwacht, maar het kwam niet verder dan de bal ver vooruit te trappen of over de zijlijn te schieten. Bij 1 van deze lange ballen pikte het enige meisje dat echt kon voetballen de bal goed op en wist, hoewel wel uit buitenspelpositie razendsnel de verdediging voor te blijven en de bal beheerst langs Cato te schieten 0-1.
Kadoelen bleef haar spelletje spelen, maar had het geluk niet aan haar zijde en zag de bal op de kruising, paal of lat belanden, terwijl dat ene meisje van Volendam een lange weer een keer kon oppikken en onze verdediging wederom te snel af was en ook de 0-2 beheerst binnenschoof.
Weer hikken de meiden net als vorige week tegen een 0-2 achterstand aan. De meiden focussen zich op dit moment teveel op wat er misgaat dan op wat er goed gaat. Dat is echt jammer want er ging echt veel meer goed dan slecht, maar toch gingen zij met deze 0-2 de kleedkamer in.
Na de rust pikten de meiden direct hun spelletje weer op en zette weer vol druk op Volendamse helft, waardoor het Nora J. lukte zich a la Robben , hoewel vanaf rechts, ruimte te verschaffen en de bal van afstand langs de keepster te schieten,1-2.
Het spelbeeld was eigenlijk de hele wedstrijd hetzelfde, Kadoelen voetbalde en Volendam kwam af en toe door middel van de lange bal niet geheel ongevaarlijk uit.
Het lukte Kadoelen om op gelijke hoogte te komen toen een mooie aanval eindelijk werd beloond. Een aanval die over veel schijven ging en waarbij het leek alsof Nora J. deze aanval zou trachten te bekronen, maar in haar ooghoek Jo helemaal vrij zag staan en de bal panklaar voor haar neerlegde en Jo prachtig beheerst binnenschoot. De verdiende gelijkmaker 2-2.
Toch was het Volendam, die weer op voorsprong wist te komen op dezelfde wijze als de vorige twee treffers, 3-2.
Bij gebrek aan geluk en ook aan tijd, nu de wedstrijd een stuk korter duurde dan de officiële 70 minuten, slaagde onze meiden er niet meer in om in elk geval nog een puntje uit het vuur te slepen.
De kans op de eerste plek is nu echt wel uit zicht. Dit is echt een hele vreemde competitie, waarbij het er nu op lijkt dat 1 van de minst voetballende ploegen kampioen gaat worden en onze dames voorlopig slechts op een 4e plek staan.
Deze wedstrijd voelt als onterecht verloren, omdat de meiden gewoon het beste voetbal lieten zien, maar dit is uiteindelijk niet de reden van de positie op de ranglijst. Die is te danken aan de twee vorige verliespartijen, waarbij de dames niet hun eigen spelletje hebben gespeeld. Maar zoals gezegd het heeft niet zoveel zin om je te focussen op wat er mis ging in die wedstrijden, maar meer op de wedstrijden waar het wel goed ging.
Helaas bleven de punten vandaag in Volendam, maar we hebben genoten van jullie strijdlust en jullie spel.

Foto's Kitty Wa Bwanda-de Boer.