MO15-1 NEEMT WEDEROM REVANCHE

SDZ MO15-1

Hoofdklasse 1

1 februari 2020 10:30

Vandaag treden de dames aan tegen SDZ, 1 van de 3 tegenstanders, waar in de najaarscompetitie van werd verloren. Het meest opvallende aan de vorige wedstrijd, die toen met 2-4 werd verloren, was dat hoewel het de dames niet aan inzet ontbrak, de overtuiging niet aanwezig was.
Nu de dames de eerste competitiewedstrijd, met veel inzet en overtuiging winnend wisten af te sluiten, hoopten wij daar vandaag natuurlijk ook op.
De dames gingen de wedstrijd, met wind tegen, zoals wij hoopten ook dusdanig van start. SDZ was echter op dezelfde wijze van start gegaan en dat maakte het deze eerste helft een hele leuke wedstrijd om naar te kijken. Van weerszijde werden wij getrakteerd op leuke aanvallen en geen van allen liet zich zomaar van de bal zetten.
Waar ik in mijn vorige stukje de hoop uitsprak dat onze dames zich zouden laten inspireren door het doelpunt van Elles, was het blijkbaar vooral Elles die hierdoor geïnspireerd was geraakt en toen zij de kans kreeg, de bal genadeloos in de korte hoek schoot en daarmee nogmaals haar ongelijk bewees, 1-0!
SDZ gaf zich niet zomaar gewonnen en ging op jacht naar de gelijkmaker, dit lukte toen Cato de bal niet kon of wilde klemmen, ik had het idee dat zij twijfelde of zij de bal wel mocht pakken ivm een terugspeelbal en SDZ hier als de kippen bij was om de bal in te schieten, 1-1.
SDZ bleef de druk opvoeren wat resulteerde in een aantal hoekschoppen, die telkens prachtig genomen werden en erg moeilijk te verdedigen waren, nu de bal ruim over de verdediging heen werd geschoten en waarvan er ook 1 prachtig bij de tweede paal indraaide, 1-2.
Ook Kadoelen gaf zich niet zomaar gewonnen en wist de gelijkmaker te vinden nadat Jo , Lela aan de linkerkant wegstuurde en Lela op haar beurt haar tegenstandster wist te versnellen om de bal vervolgens precies op het juiste moment met buitenkantje rechts op Nora J. te geven, die ook haar tegenstandster te snel af was en tevens precies op het juiste moment binnenkantje rechts in de verre hoek inschoot, 2-2!
Dit was ook de terechte tussenstand na deze aantrekkelijke eerste helft.
Na die leuke eerste helft viel de tweede helft een beetje tegen. Het werd wat rommeliger allemaal , maar desalniettemin bleven onze meiden met dezelfde inzet en overtuiging spelen. Het feit dat de meiden nu de wind mee hadden leek ze eerder tegen, dan mee te zitten, nu de ballen een stuk sneller de zij- of achterlijn passeerde. SDZ had het duidelijk een stuk moeilijker in deze tweede helft met de wind tegen.
Het duurde best lang voordat de voorsprong kwam voor onze meiden, die viel toen een SDZ speelster, opgejaagd door een aanstormende Nora J., ongelukkig in eigen doel schoot, 3-2!
Hoewel de wedstrijd er niet echt leuker op werd om naar te kijken, nu deze naast dat het wat rommelig was ook steeds fysieker werd, bleef het uitermate spannend.
Kort voor het einde van de wedstrijd, werden wij uit ons lijden verlost, toen Nora J. ons trakteerde op, naar mijn mening het mooiste doelpunt van dit seizoen. Toen zij in de 16 rechts van het doel uitkwam en de hoek onmogelijk was om met rechts binnen te kunnen schieten besloot zij dit heel beheerst met buitenkantje links te doen, 4-2!!
Hoe mooi ook, dit was natuurlijk slechts de kers op de taart, van een hele goede wedstrijd die de meiden vandaag op de mat legden met vechtlust en overtuiging. En hoewel de tweede helft wat rommeliger was, was het de overtuiging, die de vorige wedstrijd ontbrak, die vandaag de doorslag gaf.
Zoals altijd weer genoten van jullie dames.